Tant el SEO com el SEM busquen millorar el posicionament d’un lloc web en els motors de cerca, com Google. Però hi ha diverses diferències entre ells:

La més evident és el tipus d’inversió que requereixen.

Hi ha el estereotip que “el SEO és gratis”, però això no és ben bé així: aconseguir una pàgina web capaç d’ocupar els primers llocs en els resultats de cerca requereix temps, esforç i, en última instància, pressupost. Però a excepció d’algunes despeses de manteniment, es tracta sobretot d’una inversió inicial que dóna resultats en el futur.

En canvi, si fas servir SEM, hauràs de seguir pagant per cada clic en els teus anuncis. El lloc que ocuparà el teu lloc web a les pàgines de resultats també és diferent. Els anuncis de Google Ads ocupen una banda a la part superior i una columna a la dreta de la pàgina, mentre que els resultats orgànics de cerca copen l’espai central.
El tipus de contingut amb el qual treballem és diferent entre les dues estratègies.

El SEO es basa en crear continguts de qualitat, generalment en formats més llargs, mentre que en el SEM comptes amb anuncis amb un nombre molt reduït de caràcters i landing pages dissenyades per aconseguir el màxim impacte amb els mínims elements.

Finalment, la temporalitat també és diferent: amb el SEM es busca aconseguir resultats a curt / mitjà termini, mentre que el SEO és una aposta a mig / llarg termini.